Rusza V edycja plebiscytu RE:PL

Rozpoczęła się V edycja corocznego plebiscytu RE:PL – Polski Rebranding Roku, którego celem jest wyłanianie i promowanie najlepszych wizerunkowo-wizualnych przemian w naszym kraju. W bieżącej edycji konkursu nastąpiło wiele zmian w stosunku do poprzedniego roku.

Wszystkie przeprowadzone zmiany miały jeden cel: profesjonalizację konkursu i zapewnienie jak najdokładniejszej oceny kandydatów do tytułu. Najważniejszą z nich jest brak powszechnego głosowania, w ramach którego wcześniej wyłaniano zwycięzcę. Tym razem o najlepszym polskim rebrandingu zadecyduje Jury Plebiscytu, w skład którego wejdą specjaliści doświadczeni w dziedzinie projektowania i brandingu. Pełny skład Jury zostanie wkrótce zaprezentowany.

Inną istotną zmianą będzie wprowadzenie elementu głosowania, w wyniku którego maksymalnie dziesięć najlepszych zgłoszeń uzyska nominację do tytułu. Kandydatury najwyżej ocenione w tym głosowaniu (TOP 10) zostaną poddane obradom jurorów. Głosowanie przeprowadzą tzw. Elektorzy Plebiscytu, wyłaniani przez organizatora w pierwszym etapie.

Oprócz wspomnianych modyfikacji, inaczej będzie również wyglądało zgłaszanie się do plebiscytu w roli kandydatów. Poprawnie wypełnione zgłoszenia będą mogli złożyć tylko Kandydaci (marki przechodzące rebranding) lub Autorzy (wykonawcy danego projektu), a nie jak wcześniej dowolna osoba. Informacje o jedynych i drugich będą wymagane w formularzu zgłoszeniowym. Ponadto jego przyjęcie będzie wymagało odpowiedniej prezentacji zmiany. Więcej informacji na ten temat pojawi się przed rozpoczęciem etapu przyjmowania zgłoszeń.

Wszystkie pozostałe zmiany i zasady zostały dokładniej opisane na podstronie Zasady V edycji Plebiscytu, natomiast pełna ich treść znajduje się w Regulaminie.