§1
Postanowienia ogólne.
- Niniejszy regulamin określa zasady przebiegu Plebiscytu RE:PL – Polski Rebranding Roku 2017, zwanego dalej Plebiscytem.
- Organizatorem Plebiscytu jest właściciel serwisu internetowego Branding Monitor, dostępnego pod adresem internetowym https://brandingmonitor.pl.
- Podstawowe definicje.
- Plebiscyt – konkurs branżowy RE:PL Polski Rebranding Roku 2017 organizowany w celu wyłonienia najlepszej zmiany marki przeprowadzonej w Polsce w okresie 01.01.2017 – 31.12.2017.
- Jury Plebiscytu – ustalony przez Organizatora organ Plebiscytu, o określonej liczbie Jurorów powołanych przez niego do przeprowadzenia czynności konkursowych określonych w punkcie §6.
- Juror – osoba powołana przez Organizatora w charakterze członka Jury Plebiscytu.
- Elektor/Elektor Plebiscytu – osoba powołana przez Organizatora do przeprowadzenia czynności określonych w punkcie §5.
- Kandydat – Uczestnik Plebiscytu biorący w nim udział w charakterze instytucji przechodzącej rebranding, zmieniającej swoją identyfikację wizualną i/lub markę, pretendujący do zdobycia Tytułu Polskiego Rebrandingu Roku 2017.
- Autor – projektant, zespół projektantów lub przedsiębiorstwo, które stworzyło nowy system identyfikacyjny dla Kandydata biorącego udział w Plebiscycie i brało udział w zaprojektowaniu zmiany marki.
- Kandydatura – opracowane zgodnie z wytycznymi Organizatora zgłoszenie do Plebiscytu, przedstawiające dane Kandydata, dane Autora, przeprowadzony rebranding oraz pozostałe informacje wymagane przez Organizatora do wzięcia udziału w Plebiscycie.
- Kandydatury Nominowane do Tytułu – Kandydatury, które zostały zakwalifikowane do Etapu Finałowego w Etapie Pierwszego Głosowania Elektorów w celu poddania ich pod Obrady Jury oraz wyłonienia spośród ich grona Zwycięzcy Plebiscytu, a także Kandydatur wyróżnionych.
- Formularz Zgłoszeniowy – dokument umożliwiający zgłoszenie Kandydatury do Plebiscytu.
- Wniosek Elektorski – dokument umożliwiający zgłoszenie się do uczestnictwa w Plebiscycie w charakterze Elektora Plebiscytu.
- Głos Elektorski – lista Kandydatur wybranych przez Elektora w ramach etapów głosowań Elektorów, uszeregowanych od najlepszej do najgorszej, w ocenie danego Elektora.
- Obrady Jury – czynności Jurorów przeprowadzane w Etapie Finałowym zgodnie z wytycznymi przekazanymi przez Organizatora.
- Pierwsze Głosowanie Elektorów Plebiscytu – przyjmowanie Głosów Elektorskich w celu wyłonienia Kandydatur Nominowanych do Tytułu.
- Drugie Głosowanie Elektorów Plebiscytu – oddawanie pojedynczych głosów przez Elektorów na wybraną przez siebie Kandydaturę spośród Kandydatur Nominowanych do Tytułu, mające na celu wyłonienie Kandydatury, która zdobędzie Wyróżnienie Elektorów Plebiscytu.
- Tytuł – nagroda główna w Plebiscycie, którą zdobywa zwycięzca Plebiscytu.
- Wyróżnienia – nagrody niższej rangi przyznawane w Plebiscycie przez Jury Plebiscytu, Elektorów oraz Organizatora.
§2
Zasady i przebieg Plebiscytu oraz istotne terminy.
- Plebiscyt trwa od 4.12.2017 do 15.03.2017.
- Plebiscyt podzielony jest na następujące etapy:
- Etap Zgłoszeń na Elektorów, który trwa od 6.12.2017 do 20.12.2017;
- Ogłoszenie składu Elektorów: do 29.12.2017;
- Etap Zgłaszania Kandydatur, który trwa od 4.01.2018 do 26.01.2018;
- Etap Pierwszego Głosowania Elektorów, który trwa od 1.02.2018 do 9.02.2018;
- Ogłoszenie wyników Pierwszego Głosowania Elektorów: 12.02.2018;
- Etap Finałowy – Obrady Jury Plebiscytu i Drugie Głosowanie Elektorów Plebiscytu – wyłonienie zwycięzcy oraz przyznanie pozostałych wyróżnień, które trwają od 13.02.2018 do 15.03.2018, w tym:
- i. Pierwsze głosowanie wewnętrzne Jurorów: 13-20.02.2018;
- ii. Tura dyskusji: 21.02-09.03.2018;
- iii. Drugie głosowanie wewnętrzne Jurorów: 12-15.03.2018;
- iv. Drugie Głosowanie Elektorów: 26.02-02.03.2018.
- Ogłoszenie pełnych wyników Plebiscytu: do 30.03.2018.
- Elektorzy spośród przekazanych prze Organizatora Kandydatur wybierają Kandydatury Nominowane do Tytułu, które zostaną poddane pod obrady Jury Plebiscytu.
- Jury Plebiscytu, w ramach obrad przeprowadzonych zgodnie z wytycznymi Organizatora, oceni Kandydatury Nominowane do Tytułu i wyłoni Zwycięzcę Plebiscytu, a także kolejne miejsca i tym samym przyzna stosowne Wyróżnienia.
- Elektorzy i Organizator przyznają dodatkowe stosowne Wyróżnienia.
§3
Zasady i przebieg Etapu Zgłoszeń na Elektorów oraz warunki wyłaniania Elektorów.
- Etap Zgłoszeń na Elektorów trwa w terminie wyznaczonym przez Organizatora i na zasadach przez niego ustalonych.
- Celem Etapu Zgłoszeń na Elektorów jest skompletowanie składu osobowego Elektorów Plebiscytu.
- Prośbę o włączenie do składu Elektorów może złożyć każda pełnoletnia osoba, wypełniając poprawnie Wniosek Elektorski i przesyłając go do Organizatora.
- Elektorów wyłoni Organizator przeprowadzając ocenę kompetencji, umiejętności, doświadczenia i znajomości tematyki projektowania graficznego oraz brandingu osób, które nadeślą we wskazanym terminie Wnioski Elektorskie.
- Skład Elektorów będzie liczył nie mniej niż 30 i nie więcej niż 100 osób. Ostateczną liczbę Elektorów ustali i ogłosi Organizator po weryfikacji nadesłanych Wniosków Elektorskich.
- Skład Elektorów jest jawny i zostanie publicznie zaprezentowany.
- Wyłonieni Elektorzy o pozytywnej decyzji zostaną powiadomieni drogą elektroniczną.
- Każdy Elektor otrzyma Numer Elektorski, którego podanie będzie wymagane przy oddawaniu Głosu Elektorskiego.
- Od decyzji Organizatora nie przysługuje odwołanie.
- Osoba, która zostanie wybrana na Elektora nie będzie mogła zgłosić do Plebiscytu Kandydatury, której jest autorem lub współautorem, albo której autorem lub współautorem jest przedsiębiorstwo, w którym pozostaje zatrudniona.
§4
Zasady i przebieg Etapu Zgłaszania Kandydatur do Plebiscytu.
- Etap Zgłaszania Kandydatur do Plebiscytu trwa w terminie wyznaczonym przez Organizatora i na zasadach przez niego ustalonych.
- Celem Etapu Zgłaszania Kandydatur jest zebranie maksymalnej liczby wniosków o uczestnictwo w Plebiscycie i polega na przyjmowaniu wypełnionych Formularzy Zgłoszeniowych, na podstawie wzoru Formularza Zgłoszeniowego udostępnionego przez Organizatora.
- Po upłynięciu terminu tego Etapu, Organizator wszystkie nadesłane zgłoszenia przekaże Elektorom w celu dokonania ich analizy oraz oceny.
- Jedynie kompletne i poprawnie wypełnione Formularze Zgłoszeniowe zostaną zakwalifikowane do dalszych etapów Plebiscytu.
- Do Plebiscytu w roli Kandydata może zgłosić się dowolna instytucja, organizacja lub przedsiębiorstwo działające i mające główną siedzibę na terenie Rzeczpospolitej Polski, które w okresie od 01.01.2017 do 31.12.2017 ogłosiła istotną zmianę w swojej marce i/lub zmianę tożsamości wizualnej danej marki.
- Zgłoszenia Kandydatury może dokonać:
- Kandydat lub
- Autor, mający związek z przeprowadzaną przez Kandydata zmianą marki.
- Z udziału w Plebiscycie w roli Kandydata i/lub Autora wyłączeni są Jurorzy, Elektorzy, Organizator i ich rodziny, pracownicy, pracodawcy, współpracownicy oraz klienci.
- Wypełnienie Formularza Zgłoszeniowego oraz podanie wymaganych w nim danych jest dobrowolne, jednak niezbędne do wzięcia udziału w Plebiscycie.
- Zgłoszenie i udział w Plebiscycie są bezpłatne.
§5
Zasady i przebieg Etapów Głosowania Elektorów.
- Etap Głosowania Elektorów trwa w terminie wyznaczonym przez Organizatora i na zasadach przez niego ustalonych.
- Celem głosowania Elektorów jest wybór maksymalnie dziesięciu najlepszych Kandydatur, które staną się Kandydaturami Nominowanymi do Tytułu i zostaną poddane pod obrady Jury.
- Organizator przekaże Elektorom drogą elektroniczną wszelkie informacje niezbędne do poprawnego oddania Głosów Elektorskich nie później, niż 3 dni przed rozpoczęciem terminu głosowania.
- Po zakończeniu Etapu Zgłaszania Kandydatur Organizator przekaże Elektorom listę dopuszczonych do Plebiscytu Kandydatur.
- Elektorzy są zobowiązani do przeanalizowania otrzymanych Kandydatur, tak pod kątem formalnym, jak i merytorycznym, zgodnie z kryteriami podanymi przez Organizatora oraz oddania Głosów Elektorskich w wyznaczonym terminie i w określony sposób (wykorzystanie formularza Głosu Elektorskiego).
- Kryteria oceny Kandydatur dokonywanej przez Elektorów:
- Spełnienie wymogów formalnych,
- Zasadność przeprowadzonego rebrandingu
- Oryginalność projektu – niepowtarzalność,
- Estetyka nowego systemu identyfikacji wizualnej,
- Wartość funkcjonalna nowego systemu identyfikacji wizualnej.
- Kryteria oceny stanowią pomoc w jej dokonaniu. Elektor dokonuje oceny każdej Kandydatury w sposób ogólny, tak, aby możliwy był wybór dziesięciu najlepszych jego zdaniem Kandydatur oraz ich odpowiednie uszeregowanie od najlepszej do najsłabszej.
- Kandydatury uwzględnione w Głosie Elektorskim otrzymają odpowiednią liczbę punktów, zależną od pozycji, na której się znajdą:
- Kandydat na 1 pozycji otrzyma 10 punktów,
- Kandydat na 2 pozycji otrzyma 9 punktów,
- Kandydat na 3 pozycji otrzyma 8 punktów,
- Kandydat na 4 pozycji otrzyma 7 punktów,
- Kandydat na 5 pozycji otrzyma 6 punktów,
- Kandydat na 6 pozycji otrzyma 5 punktów,
- Kandydat na 7 pozycji otrzyma 4 punkty,
- Kandydat na 8 pozycji otrzyma 3 punkty,
- Kandydat na 9 pozycji otrzyma 2 punkty,
- Kandydat na 10 pozycji otrzyma 1 punkt.
- Każdy Elektor w oddawanym przez siebie Głosie Elektorskim jest zobowiązany do uwzględnienia dziesięciu Kandydatur i uszeregowaniu ich w wymaganej kolejności.
- Postanowienie z pkt. 9 powyżej nie ma zastosowania w przypadku, gdy do Plebiscytu zostanie dopuszczonych mniej, niż dziesięć Kandydatur.
- W Głosie Elektorskim nie można przyznawać miejsc równorzędnych większej liczbie Kandydatur (wykluczone są pozycje ex aequo).
- Kandydatury nieuwzględnione w Głosie Elektorskim nie będą punktowane przy obliczaniu wyników Głosowania Elektorów.
- Jeśli Elektor w Głosie Elektorskim uwzględni Kandydaturę niespełniającą wymogów formalnych, to Organizator może poprosić Elektora o ponowne oddanie Głosu Elektorskiego z wykluczeniem danej Kandydatury.
- Po oddaniu Głosów Elektorskich przez Elektorów w wyznaczonym terminie, Organizator zsumuje punkty i przedstawi ogólne wyniki Głosowania Elektorów, tj. wskaże jedynie Kandydatury Nominowane do Tytułu.
- Dziesięć najwyżej ocenionych Kandydatur zostanie zakwalifikowanych do Etapu Finałowego.
- W trakcie trwania Etapu Finałowego Elektorzy będą uprawnieni do drugiego głosowania, w ramach którego przyznają Wyróżnienie Elektorów.
- Drugie głosowanie Elektorów będzie polegało na oddaniu jednego głosu na wybraną przez siebie Kandydaturę spośród Kandydatur Nominowanych do Tytułu.
- Wyróżnienie Elektorów zdobędzie Kandydatura, która otrzyma najwyższą liczbę głosów w drugim głosowaniu.
- Wyniki drugiego głosowania Elektorów pozostają tajne do momentu ogłoszenia pełnych wyników Plebiscytu.
§6
Zasady i przebieg Etapu Finałowego.
- Etap Finałowy trwa w terminie wyznaczonym przez Organizatora i na zasadach przez niego ustalonych.
- Celem Etapu Finałowego jest wyłonienie w drodze Obrad Jury Najlepszego Polskiego Rebrandingu Roku 2017 spośród Kandydatów Nominowanych do Tytułu oraz przyznanie pozostałych Wyróżnień.
- Skład Jury jest jawny i zostanie publicznie zaprezentowany.
- Obrady Jury będą przebiegać w następujących turach:
- Indywidualna ocena Nominowanych do Tytułu Kandydatur.
- Pierwsze głosowanie wewnętrzne Jurorów.
- Sumowanie wyniku na bazie których powstaje klasyfikacja wstępna Nominowanych do Tytułu Kandydatur – ranking szeregujący Nominowane do Tytułu Kandydatury od najwyżej ocenionej, do najsłabiej ocenionej.
- Dyskusja Jurorów – wymiana argumentów na temat klasyfikacji wstępnej.
- Drugie głosowanie wewnętrzne Jurorów po wymianie zdań i argumentów.
- Sumowanie wyniku na bazie których powstaje klasyfikacja końcowa Nominowanych do Tytułu Kandydatów – rozstrzygnięcie Plebiscytu.
- Ogłoszenie ostatecznych wyników.
- Nad poprawnym przebiegiem Obrad Jury czuwa Organizator, koordynując pracę Jurorów, jednak nie ingeruje on w podejmowane decyzje.
- Jurorzy oceniają poszczególnych Kandydatów Nominowanych do Tytułu uwzględniając następujące kryteria:
- Zasadność przeprowadzonego rebrandingu,
- Oryginalność projektu – niepowtarzalność,
- Estetykę nowego systemu identyfikacji wizualnej,
- Wartość funkcjonalną nowego systemu identyfikacji wizualnej,
- Efektywność zmiany – sprawność zakomunikowania i wdrożenia w stosunku do wielkości marki i zakresu jej oddziaływania.
- Wyniki cząstkowe każdej tury Obrad Jury pozostają tajne.
§7
Ogłoszenie wyników i nagrody.
- Wyniki Plebiscytu zostaną ogłoszone na stronie internetowej Plebiscytu do 30.03.2017.
- Laureaci zostaną powiadomieni o wynikach Plebiscytu drogą elektroniczną.
- Kandydatura najwyżej oceniona przez Jurorów Plebiscytu wygra Plebiscyt i zdobędzie tym samym Tytuł, który Autor i Kandydat wskazani w tej Kandydaturze będą mogli stosować zamiennie w odniesieniu do przeprowadzonego rebrandingu:
- „Zwycięzca Plebiscytu RE:PL – Polski Rebranding Roku 2017”,
- „Najlepszy Polski Rebranding Roku 2017 w RE:PL – Polski Rebranding Roku 2017”,
- „Zwycięzca RE:PL 2017”.
- Kandydatura, która w ocenie Jurorów zajmie drugie miejsce zdobędzie tym samym Wyróżnienie, które Autor i Kandydat wskazani w tej Kandydaturze będą mogli stosować zamiennie w odniesieniu do przeprowadzonego rebrandingu, w formule:
- „II miejsce w Plebiscycie RE:PL – Polski Rebranding Roku 2017”,
- „Drugi Najlepszy Polski Rebranding Roku 2017 w RE:PL – Polski Rebranding Roku 2017”,
- „II miejsce w RE:PL 2017”.
- Kandydatura, która w ocenie Jurorów zajmie trzecie miejsce zdobędzie tym samym Wyróżnienie, które Autor i Kandydat wskazani w tej Kandydaturze będą mogli stosować zamiennie w odniesieniu do przeprowadzonego rebrandingu, w formule:
- „III miejsce w Plebiscycie RE:PL – Polski Rebranding Roku 2017”,
- „Trzeci Najlepszy Polski Rebranding Roku 2017 w RE:PL – Polski Rebranding Roku 2017”,
- „III miejsce w RE:PL 2017”.
- Kandydatura, która w drugim głosowaniu Elektorów zdobędzie największą liczbę punktów otrzyma Wyróżnienie, które Autor i Kandydat wskazani w tej Kandydaturze będą mogli stosować zamiennie w odniesieniu do przeprowadzonego rebrandingu, w formule:
- „Wyróżnienie Elektorów w Plebiscycie RE:PL – Polski Rebranding Roku 2017”,
- „Wyróżniony Polski Rebranding Roku 2017 według Elektorów Plebiscytu RE:PL – Polski Rebranding Roku 2017”,
- „Wyróżnienie Elektorów w RE:PL 2017”.
- Ponadto prawo do przyznania Wyróżnienia zastrzega sobie również Organizator. Autor i Kandydat, którzy otrzymają to Wyróżnienie będą mogli w odniesieniu do wyróżnionego rebrandingu stosować zamiennie formułę:
- „Wyróżnienie Organizatora w Plebiscycie RE:PL – Polski Rebranding Roku 2017”,
- „Wyróżniony Polski Rebranding Roku 2017 według Organizatora Plebiscytu RE:PL – Polski Rebranding Roku 2017”,
- „Wyróżnienie Organizatora w RE:PL 2017”.
- Ponadto wszyscy pozostali Autorzy i Kandydaci wskazani w Kandydaturach Nominowanych do Tytułu (10 najlepszych Kandydatur z Etapu Finałowego) po zakończeniu Plebiscytu mogą posługiwać się tytułem „Nominacja do Tytułu w Plebiscycie RE:PL – Polski Rebranding Roku 2017” w odniesieniu do przeprowadzonego rebrandingu.
§8
Postanowienia końcowe.
- Organizator zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w niniejszym Regulaminie z obowiązkiem poinformowania o nich na stronie https://brandingmonitor.pl lub https://repl.brandingmonitor.pl lub na profilu Facebook https://facebook.com/BrandnigMonitor.
- Reklamacje odnośnie Plebiscytu można zgłaszać na adres e-mail Organizatora udostępniony na potrzeby Plebiscytu w okresie do 14 dni od ogłoszenia wyników Plebiscytu. Po tym czasie zgłaszane reklamacje będą bezskuteczne.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem ostateczną decyzję podejmuje Organizator na wniosek osób zainteresowanych.
- Decyzje wydane przez Organizatora są ostateczne i nie przysługuje od nich odwołanie.