Warszawski Transport Publiczny

Podstawowe dane o Kandydaturze

Warszawski Transport Publiczny to marka która, powstała w miejsce kojarzonej z transportem miejskim marki ZTM. Marka ZTM nadal funkcjonuje natomiast przestała być publiczną “twarzą” transportu miejskiego w Warszawie.

Rok powstania: 2017

Branża: komunikacja miejska

Właściciel marki: ZTM Warszawa

Informacje o rebrandingu i prezentacja zmiany

Autor zmiany: Type2 (Filip Zagórski, Rafał Benedek), Threedotstype (Marian Misiak)

Przybliżony czas rozpoczęcia prac: lipiec-wrzesień 2017
Czas ogłoszenia zmiany: grudzień 2017

Nazwa marki przed rebrandingiem: ZTM Warszawa (komunikacja miejska)

Przyczyna rebrandingu i kontekst rynkowy: Celem konkursu na identyfikację Warszawskiego Transportu Publicznego był wybór nowego logo dla całego systemu komunikacji miejskiej. Dotychczas w obiegu funkcjonowały trzy różne logo ZTM (pierwszy, kanciaty, drugi w postaci czerwonej wstążki oraz trzeci w postaci syrenki, wspólny dla wszystkich miejskich jednostek), a do tego używany był symbol promocyjny miasta „Zakochaj się w Warszawie komunikacyjnej”. Wyeksponowane były też herb Warszawy oraz logotypy spółek świadczących usługi na rzecz miasta. Organizatorzy dostrzegli potrzebę ujednolicenia oznakowania.

Założenia odnośnie rebrandingu: Zgodnie z założeniami Organizatora, logotyp powinien w sposób jednoznaczny identyfikować usługi transportowe organizowane przez Warszawę, a także całą komunikację miejską jak i poszczególne środki transportu publicznego, tworzące krajobraz miejski.

Sposób zakomunikowania zmiany: Konferencja prasowa komunikująca zmianę znaku zorganizowana przez ZTM Warszawa miała miejsce w grudniu 2017. Jej efektem była publikacja informacji i projektu nowego logo w niemal wszystkich mediach miejskich. W styczniu 2018 ruszyła kampania outdoor promująca nowy znak.
Obserwowane reakcje na zmianę: Linki do artykułów online komunikujące zmianę logo: Wyborcza.pl, Wirtualne Media, Onet, Nasze Miasto, Nasze Miasto (2), Urząd Miasta st. Warszawy, inne: link 1, link 2, link 3, link 4, link 5, link 6.

Strona internetowa marki

PRZED

PO

Wizytówki

PRZED

 

PO

Papeteria

PRZED

PO

Inne elementy podlegające porównaniu

PRZED

 

brak

PO

 

brak

Pozostałe materiały ilustrujące zmianę

Wykaz informacji dodatkowych
  1. brak opisu: link