Podstawowe dane o Kandydaturze
Warszawski Transport Publiczny to marka która, powstała w miejsce kojarzonej z transportem miejskim marki ZTM. Marka ZTM nadal funkcjonuje natomiast przestała być publiczną “twarzą” transportu miejskiego w Warszawie.
Rok powstania: 2017
Branża: komunikacja miejska
Właściciel marki: ZTM Warszawa

Informacje o rebrandingu i prezentacja zmiany
Autor zmiany: Type2 (Filip Zagórski, Rafał Benedek), Threedotstype (Marian Misiak)
Przybliżony czas rozpoczęcia prac: lipiec-wrzesień 2017
Czas ogłoszenia zmiany: grudzień 2017
Nazwa marki przed rebrandingiem: ZTM Warszawa (komunikacja miejska)
Przyczyna rebrandingu i kontekst rynkowy: Celem konkursu na identyfikację Warszawskiego Transportu Publicznego był wybór nowego logo dla całego systemu komunikacji miejskiej. Dotychczas w obiegu funkcjonowały trzy różne logo ZTM (pierwszy, kanciaty, drugi w postaci czerwonej wstążki oraz trzeci w postaci syrenki, wspólny dla wszystkich miejskich jednostek), a do tego używany był symbol promocyjny miasta „Zakochaj się w Warszawie komunikacyjnej”. Wyeksponowane były też herb Warszawy oraz logotypy spółek świadczących usługi na rzecz miasta. Organizatorzy dostrzegli potrzebę ujednolicenia oznakowania.
Założenia odnośnie rebrandingu: Zgodnie z założeniami Organizatora, logotyp powinien w sposób jednoznaczny identyfikować usługi transportowe organizowane przez Warszawę, a także całą komunikację miejską jak i poszczególne środki transportu publicznego, tworzące krajobraz miejski.
Sposób zakomunikowania zmiany: Konferencja prasowa komunikująca zmianę znaku zorganizowana przez ZTM Warszawa miała miejsce w grudniu 2017. Jej efektem była publikacja informacji i projektu nowego logo w niemal wszystkich mediach miejskich. W styczniu 2018 ruszyła kampania outdoor promująca nowy znak.
Obserwowane reakcje na zmianę: Linki do artykułów online komunikujące zmianę logo: Wyborcza.pl, Wirtualne Media, Onet, Nasze Miasto, Nasze Miasto (2), Urząd Miasta st. Warszawy, inne: link 1, link 2, link 3, link 4, link 5, link 6.
Strona internetowa marki
Wizytówki
Papeteria
Inne elementy podlegające porównaniu
PRZED
brak
PO
brak
Pozostałe materiały ilustrujące zmianę
Wykaz informacji dodatkowych
- brak opisu: link