Podstawowe dane o Kandydaturze
Shoplo to platforma sklepowa oferowana w modelu SaaS (Software as a Service), działająca na rynku polskim i zagranicznym. Oferowane przez Shoplo usługi i narzędzia dają szeroki wachlarz możliwości uatrakcyjnienia sprzedaży oraz pozyskania nowych klientów. Głownymi odbiorcami, zarówno od strony bezpośrednich klientów Shoplo (sklepy) jak i kupujących, są ludzie młodzi, dynamiczni. przedsiębiorczy, szukający ciekawych rozwiązań, śledzący trendy, ceniący modę, dobry design i nowości na rynku.
Rok powstania: 2012
Branża: e-commerce
Właściciel marki: Shoplo Sp. z o.o.

Informacje o rebrandingu i prezentacja zmiany
Autor zmiany: less.
Przybliżony czas rozpoczęcia prac: styczeń 2017
Czas ogłoszenia zmiany: czerwiec 2017
Przyczyna rebrandingu i kontekst rynkowy:
W 2012 roku stworzyliśmy Shoplo z wewnętrznej potrzeby. Chcieliśmy uprościć proces prowadzenia sklepu internetowego. Minęło prawie 5 lat, a Shoplo pokochały już tysiące większych i mniejszych marek. Nadszedł dzień, w którym zadaliśmy sobie pytanie… Jaki jest nasz cel dziś? Jaka jest misja Shoplo, która inspiruje nas do działania każdego dnia? Jakie wartości powodują, że tyle marek chce tworzyć swoje historie w oparciu o nasz produkt? Okazało się, że odpowiedź znaliśmy od dawna, ale nie byliśmy jej w pełni świadomi. Aby nadążyć za tak kreatywną grupą, która tworzy Shoplo potrzebowaliśmy doszlifować sposób prezentacji naszej marki. Tak, aby jeszcze lepiej odzwierciedlić jej charakter i filozofię działania. Podejmując się tak odważnej misji jesteśmy świadomi, że Shoplo musi pozostać elastyczne i utrzymać ducha innowacyjności. Nasza nowa identyfikacja musi idealnie odzwierciedlać nasze cele i wartości oraz dawać nieskończone możliwości tworzenia nowych rozwiązań.
Założenia odnośnie rebrandingu:
Teraz, nasza identyfikacja wizualna w pełni odzwierciedla charakter Shoplo i to, co jako firma chcemy reprezentować. Soczyste kolory w połączeniu z modułowym systemem wizualnym są takie, jak my – elastyczne, różnorodne, dynamiczne, otwarte na nowości, inspirujące do tworzenia i działania. Zmiana wizerunku została bardzo dobrze odebrana zarówno przez klientówj jak i cały zespół Shoplo. Otrzymali coś, z czym mogą mocniej się identyfikować, coś co motywuje do dalszego kreatywnego działania i katalizuje zmiany na lepsze.
Sposób zakomunikowania zmiany: Na potrzeby komunikacji zmiany stworzyliśmy stronę, która jest głównym kanałem komunikującym zmianę użytkownikom i partnerom. Wyjaśniamy potrzebę zmian i opisujemy proces kreacji. Dodatkowo, w komunikacji zmian, wspomagały nas kanały social media – informacje pojawiały się na platformach: Facebook, Instagram, Twitter. Na blogu entrepreneurshandbook.co pojawił się kompletny opis przebiegu rebrandingu Shoplo.
Obserwowane reakcje na zmianę: Phil Forbes, Entrepreneurs Handbook, Krzysztof Karaś, Branding Monitor.
Strona internetowa marki
Wizytówki
Papeteria
PRZED
– wskazano niewykorzystywanie –
PO
– wskazano niewykorzystywanie –