Radio ZET

Podstawowe dane o Kandydaturze

Radio ZET to ogólnopolska stacja radiowa należąca do Grupy Eurozet. Została założona przez Andrzeja Woyciechowskiego w 1990 roku jako pierwsza rozgłośnia komercyjna w Warszawie. Radio ZET jest drugim co do wielkości radiem w Polsce (ok. 13% udziału w rynku).

Rok powstania: 1990

Branża: media

Właściciel marki: Radio ZET

Informacje o rebrandingu i prezentacja zmiany

Autor zmiany:  UVMW

Przybliżony czas rozpoczęcia prac: styczeń 2017
Czas ogłoszenia zmiany: sierpień 2017

Przyczyna rebrandingu i kontekst rynkowy: Ostatnia zmiana identyfikacji marki Radio ZET miała miejsce w 2015 roku, kiedy logo uległo lekkiemu liftingowi. Poprzedni system graficzny stworzony był po to aby markę Radio Zet wizualnie połączyć z marką ChilliZET. Powody rebnrandingu były 3. Po pierwsze decyzja biznesowa – nowa strategia biznesowa Eurozetu zakładała, że każda marka należąca do grupy powinna mieć własną tożsamość wizualną. Po drugie obecny logotyp marki Radio ZET bardzo się zestarzał i jest bardzo trudny w zastosowaniu w internecie, aplikacjach mobilnych i innych nowych polach emanacji marki Radio ZET. Po trzecie – klient wskazywał też na małą czytelność znaku i bardzo duże trudności w używaniu aktualnego systemu graficznego. Kierunek zmian został precyzyjnie określony w briefie. „Zmiana logotypu nie powinna być zauważalna, ale jednocześnie musi stanowić delikatne i ewolucyjne przejście od obecnego logo i tożsamości wizualnej – kontynuacja biznesowa. Dla spójności wizerunku konieczne jest zachowanie kolorystyki brandu (minimum to czerwony i biały). Szukamy ponadczasowego rozwiązania graficznego pozwalającego odejść od stosowania pola ochronnego w postaci łezki w logoi komunikacji”.

Założenia odnośnie rebrandingu: Ewolucyjny charakter zmian w logo i w systemie graficznym oparliśmy o wnioski wynikające z analizy historii identyfikacji marki. Efektem naszej pracy jest nowy znak, który wykorzystuje dobre rozwiązania graficzne starszych logotypów Radia Zet. Widoczną zmianą w systemie wizualnym jest przemiana łezki w nową formę graficzną. Kluczowym etapem prac nad nową identyfikacją Radia Zet było stworzenie systemu graficznego który odpowie na potrzeby wynikające ze zmian rynkowych i nowych obszarów występowania marki ZET. Finalnie powstał system, którego elementy składowe można w prosty sposób zestawiać ze sobą tak, aby uzyskać pożądany efekt.

Sposób zakomunikowania zmiany: Internetowe portale branżowe (m.in. magazyn Press, Wirtualne Media). Facebook marki Radio ZET, facebook grupy Eurozet. Drugim elementem była kampania wizerunkowa którą stworzyliśmy wspólnie z działem marketingu Radia ZET (outdoor w całej Polsce, nośniki na autobusach miejskich etc).
Obserwowane reakcje na zmianę:

Żaden portal profesjonalnie zajmujący się brandingiem i strategią marki nie opisał dokładnie projektu. Jedyna wzmianka to sam Branding Monitor. Wzmianki na portalach branżowych (mediowych): Wirtualne Media, Press.

Strona internetowa marki

PRZED

 

PO

 

Wizytówki

PRZED

PO

Papeteria

PRZED

– brak –

PO

– wskazano niewykorzystywanie –

Inne elementy podlegające porównaniu

PRZED

PO

Pozostałe materiały ilustrujące zmianę

Wykaz informacji dodatkowych
  1. Prezentacja rebrandingu: link
  2. Agencja UVMW nie odpowiadała za zmianę strony internetowej.