Radio Kampus

Podstawowe dane o Kandydaturze

Warszawski Radio Kampus jest skierowane do studentów i osób wieku 19-40 lat. Ważnym elementem Radia Kampus jest prezentacja niezależnej i alternatywnej kultury. Tygodniowo na antenie pojawia się ponad 20 różnych audycji kulturalnych i muzycznych, które są doskonałą platformą prezentacji młodych twórców. Profil muzyczny celowo nie został skierowany na określony gatunek, dzięki czemu radio dociera do ludzi otwartych na muzykę z różnych kręgów, stając się jednocześnie radiem przyjaznym niezależnym zespołom. Radia Kampus słucha około 150 tys. ludzi tygodniowo.

Rok powstania: 2005

Branża: media

Właściciel marki:  Akademickie Radio Kampus 97,1 FM

Informacje o rebrandingu i prezentacja zmiany

Autor zmiany: UVMW

Przybliżony czas rozpoczęcia prac: czerwiec 2017
Czas ogłoszenia zmiany: listopad 2017

Przyczyna rebrandingu i kontekst rynkowy: W Radiu Kampus od samego początku jesteśmy blisko tego co świeże, co dzieje się w kulturze i na mieście. Brakowało nam jedynie spójnej identyfikacji wizualnej, która odpowiadała by zmieniającym się trendom. Nasze stare logo, kojarzyło się z niszowym radiem studenckim, a takim przestaliśmy już być dawno temu.

Założenia odnośnie rebrandingu:

Najważniejszym celem przeprowadzenia rebrandingu było odświeżenie wizerunku Radia i dopasowania go do dzisiejszego odbiorcy oraz partnera. Istotne było dla nas stworzyć spójną identyfikacje, która będzie odnosiła się do wszystkich aspektów działalności Radia Kampus, oraz aby jej użycie było proste i szybkie. Zależy nam aby nasi odbiorcy postrzegali Radio jako miejsce nadające trendy i nowa identyfikacja miała to odzwierciedlać. Nowy logotyp Radia Kampus opowiada w metaforyczny sposób o dzwięku. Uprościliśmy do minimum formę otrzymując optyczny znak typograficzny. Czerpiemy pełnymi garściami z modernizmu lat 60/70 i powracających z tamtych lat wzorców na proste ale przy tym inteligentne rozwiązania graficzne. Tak jak Radio Kampus to dynamiczna i zmienna struktura tak samo znak może zachowywać się w różny sposób – być statyczny, być wypełniany treścią tekstową, być elementem grafiki.

Sposób zakomunikowania zmiany: Informacje o rebrandingu pojawiły się na profilu Facebookowym Radia Kampus, oraz UVMW. Ponad to na innych kanałach social media t.j. Instagram i YouTube. Dodatkowo informacja pojawiała się na antenie Radia Kampus, oraz na stronie internetowe www.radiokampus.fm. Ponad to rozesłana została informacja prasowa, która pojawiła się na stronach: wirtualnemedia.pl satinfo24.pl proto.pl nowina24.pl.
Obserwowane reakcje na zmianę:

Głównym miejsce opinii i komentarzy na temat nowego brandingu był facebook. Opinie pozytywne i negatywne były mniej więcej zrównoważone. Tutaj znajduje się link do posta z komentarzami: link 1, link 2. Pojawiły się również komentarze pod informacją na stronie wirtualnemedia.pl.

Strona internetowa marki

PRZED

 

PO

 

Wizytówki

PRZED

PO

Papeteria

PRZED

PO

Inne elementy podlegające porównaniu

PRZED

PO

Pozostałe materiały ilustrujące zmianę

Wykaz informacji dodatkowych
  1. Artykuł o zmianie wraz z kilkoma materiałami graficznymi: link
  2. Material filmowy w którym opowiadamy o całym procesie. Pokazana jest też cała część graficzna rebrandingu: link
  3. Agencja UVMW nie odpowiadała za zmianę strony internetowej.