Podstawowe dane o Kandydaturze
Warszawski Radio Kampus jest skierowane do studentów i osób wieku 19-40 lat. Ważnym elementem Radia Kampus jest prezentacja niezależnej i alternatywnej kultury. Tygodniowo na antenie pojawia się ponad 20 różnych audycji kulturalnych i muzycznych, które są doskonałą platformą prezentacji młodych twórców. Profil muzyczny celowo nie został skierowany na określony gatunek, dzięki czemu radio dociera do ludzi otwartych na muzykę z różnych kręgów, stając się jednocześnie radiem przyjaznym niezależnym zespołom. Radia Kampus słucha około 150 tys. ludzi tygodniowo.
Rok powstania: 2005
Branża: media
Właściciel marki: Akademickie Radio Kampus 97,1 FM

Informacje o rebrandingu i prezentacja zmiany
Autor zmiany: UVMW
Przybliżony czas rozpoczęcia prac: czerwiec 2017
Czas ogłoszenia zmiany: listopad 2017
Przyczyna rebrandingu i kontekst rynkowy: W Radiu Kampus od samego początku jesteśmy blisko tego co świeże, co dzieje się w kulturze i na mieście. Brakowało nam jedynie spójnej identyfikacji wizualnej, która odpowiadała by zmieniającym się trendom. Nasze stare logo, kojarzyło się z niszowym radiem studenckim, a takim przestaliśmy już być dawno temu.
Założenia odnośnie rebrandingu:
Najważniejszym celem przeprowadzenia rebrandingu było odświeżenie wizerunku Radia i dopasowania go do dzisiejszego odbiorcy oraz partnera. Istotne było dla nas stworzyć spójną identyfikacje, która będzie odnosiła się do wszystkich aspektów działalności Radia Kampus, oraz aby jej użycie było proste i szybkie. Zależy nam aby nasi odbiorcy postrzegali Radio jako miejsce nadające trendy i nowa identyfikacja miała to odzwierciedlać. Nowy logotyp Radia Kampus opowiada w metaforyczny sposób o dzwięku. Uprościliśmy do minimum formę otrzymując optyczny znak typograficzny. Czerpiemy pełnymi garściami z modernizmu lat 60/70 i powracających z tamtych lat wzorców na proste ale przy tym inteligentne rozwiązania graficzne. Tak jak Radio Kampus to dynamiczna i zmienna struktura tak samo znak może zachowywać się w różny sposób – być statyczny, być wypełniany treścią tekstową, być elementem grafiki.
Sposób zakomunikowania zmiany: Informacje o rebrandingu pojawiły się na profilu Facebookowym Radia Kampus, oraz UVMW. Ponad to na innych kanałach social media t.j. Instagram i YouTube. Dodatkowo informacja pojawiała się na antenie Radia Kampus, oraz na stronie internetowe www.radiokampus.fm. Ponad to rozesłana została informacja prasowa, która pojawiła się na stronach: wirtualnemedia.pl satinfo24.pl proto.pl nowina24.pl.
Obserwowane reakcje na zmianę:
Głównym miejsce opinii i komentarzy na temat nowego brandingu był facebook. Opinie pozytywne i negatywne były mniej więcej zrównoważone. Tutaj znajduje się link do posta z komentarzami: link 1, link 2. Pojawiły się również komentarze pod informacją na stronie wirtualnemedia.pl.