Podstawowe dane o Kandydaturze
Studio zajmujące się mobile UX designem. Grupa odbiorców to głównie duże/średnie firmy posiadające lub chcące posiadać aplikacje mobilne i potrzebujące w tym temacie wsparcia.
Rok powstania: 2012
Branża: technologiczna/kreatywna
Właściciel marki: Mobee Dick Mirosław Pośpiech

Informacje o rebrandingu i prezentacja zmiany
Autor zmiany: Redkroft
Przybliżony czas rozpoczęcia prac: kwiecień 2016
Czas ogłoszenia zmiany: styczeń 2017
Przyczyna rebrandingu i kontekst rynkowy: Mobee Dick po kilku latach działalności osiągnął liczącą się pozycję na rynku i aby rozwijać się dalej chciał poprawić swój wizerunek i uspójnić identyfikację, która była rozdrobniona i powstawała w ramach bieżących potrzeb, bez budowania spójnego klucza. Firma nie była do końca zadowolona z ówczesnej prezencji gdyż brakowało w niej spójności i świeżości. 2 lata przed przystąpieniem do rebrandingu z Redkroft, Mobee Dick odbył podobny proces z agencją ze Szwajcarii, jednak nie wybrał żadnego z proponowanych kierunków. Marka sprzedaje w dużej mierze dzięki wizerunkowi eksperta oraz planowała ekspansję zagraniczną, wobec czego potrzebowała, aby jej identyfikacja wizualna lepiej odzwierciedlała ambicje zespołu i wysoki poziom świadczonych usług.
Założenia odnośnie rebrandingu: Stworzenie marki, która pasuje do osobowości członków zespołu, wizerunku przyjaznego i sympatycznego, jednocześnie jakościowego i spójnego z paletą narzędzi i wyrazistym kluczem identyfikacji na podstawie których będzie można budować content i materiały typu prezentacje, raporty, badania. Nowa identyfikacja miała oddawać charakter i specyfikę branży mobile i jednocześnie pozostawić obecność wieloryba.
Sposób zakomunikowania zmiany: wdrożenie zmian, posty na blogu, opublikowanie www i social media.
Obserwowane reakcje na zmianę: pozytywny odbiór wśród klientów i w samej branży. Link 1, link 2.
Strona internetowa marki
Wizytówki
Papeteria
Inne elementy podlegające porównaniu
PRZED
– brak –
PO
– brak –
Pozostałe materiały ilustrujące zmianę
Wykaz informacji dodatkowych
- Prezentacja rebrandingu: link