Mobee Dick

Podstawowe dane o Kandydaturze

Studio zajmujące się mobile UX designem. Grupa odbiorców to głównie duże/średnie firmy posiadające lub chcące posiadać aplikacje mobilne i potrzebujące w tym temacie wsparcia.

Rok powstania: 2012

Branża: technologiczna/kreatywna

Właściciel marki: Mobee Dick Mirosław Pośpiech

Informacje o rebrandingu i prezentacja zmiany

Autor zmiany: Redkroft

Przybliżony czas rozpoczęcia prac: kwiecień 2016
Czas ogłoszenia zmiany: styczeń 2017

Przyczyna rebrandingu i kontekst rynkowy: Mobee Dick po kilku latach działalności osiągnął liczącą się pozycję na rynku i aby rozwijać się dalej chciał poprawić swój wizerunek i uspójnić identyfikację, która była rozdrobniona i powstawała w ramach bieżących potrzeb, bez budowania spójnego klucza. Firma nie była do końca zadowolona z ówczesnej prezencji gdyż brakowało w niej spójności i świeżości. 2 lata przed przystąpieniem do rebrandingu z Redkroft, Mobee Dick odbył podobny proces z agencją ze Szwajcarii, jednak nie wybrał żadnego z proponowanych kierunków. Marka sprzedaje w dużej mierze dzięki wizerunkowi eksperta oraz planowała ekspansję zagraniczną, wobec czego potrzebowała, aby jej identyfikacja wizualna lepiej odzwierciedlała ambicje zespołu i wysoki poziom świadczonych usług.

Założenia odnośnie rebrandingu: Stworzenie marki, która pasuje do osobowości członków zespołu, wizerunku przyjaznego i sympatycznego, jednocześnie jakościowego i spójnego z paletą narzędzi i wyrazistym kluczem identyfikacji na podstawie których będzie można budować content i materiały typu prezentacje, raporty, badania. Nowa identyfikacja miała oddawać charakter i specyfikę branży mobile i jednocześnie pozostawić obecność wieloryba.

Sposób zakomunikowania zmiany: wdrożenie zmian, posty na blogu, opublikowanie www i social media.
Obserwowane reakcje na zmianę: pozytywny odbiór wśród klientów i w samej branży. Link 1, link 2.

Strona internetowa marki

PRZED

 

PO

 

Wizytówki

PRZED

PO

Papeteria

PRZED

PO

Inne elementy podlegające porównaniu

PRZED

– brak –

PO

– brak –

Pozostałe materiały ilustrujące zmianę

Wykaz informacji dodatkowych
  1. Prezentacja rebrandingu: link