Warsaw Run Club

Podstawowe dane o Kandydaturze

Warsaw Run Sport to klub sportowy prowadzony przez pasjonatki biegania, utytułowane zawodniczki – Katarzynę Dziwosz i Martę Keller. Założycielki klubu wierzą, że wieloletnie doświadczenie, zdobyte podczas własnej kariery sportowej, przekłada się z powodzeniem na rozwój i sukcesy podopiecznych. Klub jest otwarty na wszystkich, którzy kochają biegać. Nie trzeba być jego członkiem aby uczestniczyć w treningach – najważniejsza jest pasja, motywacja i serce do biegania.

Rok powstania: 2018

Branża: sportowa

Właściciel marki: Stowarzyszenie Warsaw Run Club

Informacje o rebrandingu i prezentacja zmiany

Autor zmiany: Cobalt Spark

Przybliżony czas rozpoczęcia prac: lipiec 2018
Czas ogłoszenia zmiany: grudzień 2018

Przyczyna rebrandingu i kontekst rynkowy: Warsaw Run Club powstał jako kontynuacja zamkniętego w 2017 roku NIKE Run Club. To, co początkowo było oddolną inicjatywą biegaczy, aby kontynuować wspólne treningi, bardzo szybko przerodziło się w profesjonalny klub sportowy. Promocja klubu, pozyskiwanie sponsorów oraz coraz bardziej intensywny udział członków Warsaw Run Club w ważnych wydarzeniach biegowych, wymagał stworzenia silnej, nowoczesnej i dobrze rozpoznawanej identyfikacji wizualnej.

Założenia odnośnie rebrandingu: Nowa Identyfikacja RWC, poprzez rozwiązania graficzne, oddaje charakter oraz główny cel działalności klubu – ruch, energię oraz oczywiście bieg. Odwrócona litera ‘R’ w nazwie wystylizowana została w kształcie nóg biegnącego człowieka, dodatkowo tworząc obraz strzałki, nawiązującej do kierunku i dynamiki biegu. Zarówno właścicielom marki jak i projektantom zależało na stworzeniu identyfikacji prostej, nowoczesnej, w czytelny sposób oddającej charakter marki WRC. Biegaczy WRC łączy pasja, umiłowanie ruchu, stały rozwój umiejętności – tworzą przy tym zżytą, cieszącą się wspólnymi treningami społeczność. Nowa identyfikacja stworzona została również po to, aby jeszcze silniej identyfikować i integrować wszystkie osoby zaangażowane w tworzenie klubu. Aby podczas ważnych imprez biegowych z dumą reprezentowali oni barwy swojego klubu, promując go wśród społeczności biegaczy. Znak WRC został zaprojektowany od nowa, utrzymana została jednak żółto-czarna kolorystyka marki. Jednym z podstawowych założeń rebrandingu było stworzenie identyfikacji oddającej profesjonalny charakter klubu.

Sposób zakomunikowania zmiany: Oficjalna prezentacja nowego logotypu odbyła się podczas spotkania podsumowującego działalność Stowarzyszenia, które miało miejsce w Running Point – Plac Unii Shopping Center w Warszawie 15 grudnia 2018. Zmiana identyfikacji zakomunikowana została również na Facebooku oraz Instagramie.

Obserwowane reakcje na zmianę: Zmiana została bardzo pozytywnie przyjęta przez członków WARSAW RUN CLUB oraz pozytywnie skomentowana na FB. Pozytywnie, w komentarzu na FB, rebranding oceniony został również przez Branding Monitor.

Strona internetowa marki

PRZED

PO

Wizytówki

PRZED

PO

Papeteria

PRZED

– wskazano niewykorzystywanie –

PO

– wskazano niewykorzystywanie –

Inne elementy podlegające porównaniu

PRZED

PO

Pozostałe materiały ilustrujące zmianę

Wykaz informacji dodatkowych
  1. Prezentacja rebrandingu: link