North Fish

Podstawowe dane o Kandydaturze

North Fish to sieć restauracji specjalizujących się w rybach, owocach morza, posiadająca w ofercie także dania wegetariańskie. W menu znajdują się dania obiadowe z rybami takimi jak łosoś norweski, tuńczyk, dorsz czarny, mintaj a także pyszne zupy, kanapki z bułką wypiekaną na miejscu oraz świeże smoothie i naturalne lemoniady home made. Jednym z wyróżników North Fish jest formuła „Nałóż ile chcesz” – możliwość dobrania dowolnej ilości dodatków do ryby, w jednej stałej cenie. Pierwszy lokal powstał w 2002 a obecnie North Fish to 46 restauracji znajdujących się w najlepszych centrach handlowych w Polsce, co sprawia, że jest niekwestionowanym liderem w Polsce, i drugą w Europie siecią restauracji oferujących ryby i owoce morza.

Rok powstania: 2002

Branża: gastronomiczna

Właściciel marki: North Food Polska S.A.

Informacje o rebrandingu i prezentacja zmiany

Autor zmiany: Bartosz Pacyna/North Food Polska S.A.

Przybliżony czas rozpoczęcia prac: lipiec 2017
Czas ogłoszenia zmiany: marzec 2018

Przyczyna rebrandingu i kontekst rynkowy: Marka od początku powstania korzystała z logo zaprojektowanego w 2002. Niestety logo nie przetrwało  próby czasu i znacząco zaczęło odbiegać od norm estetycznych, a także samych menuboardów czy coraz to nowocześniej wyglądających lokali. Odbijało się to na pozycjonowaniu marki, gdyż były prezentowane niespójne i niepasujące do siebie elementy wizerunku: logo a komunikacja marketingowa i wygląd lokalu. A dodatkowo 15lecie istnienia marki było idealnym momentem na rebranding. Nie bez znaczenia była też konkurencja. Podobny format restauracji do North Fish prezentuje wywodząca się z Niemiec marka Nordsee, a podobieństwa między logo Nordsee i North Fish nie dało się ukryć. Co więcej Klienci podróżujący po Europie mylili obie sieci sądząc, że to ta sama marka, ale Nordsee to wersja niemiecka, a North  Fish wersja polska. Chcąc odciąć się i odróżnić od Nordsee, rebranding North Fish tylko kwestią czasu, tym bardziej, że w planach 2019-2022 mamy ekspansję na co najmniej dwa kraje Europy.

Założenia odnośnie rebrandingu: Jednym z głównych celów było odświeżenie logo, które znacznie wpływało na wizerunek restauracji. Ukształtowanie spójnego i estetycznego wizerunku marki North Fish z nowoczesnym logo pozwoli na między innymi ekspansję zagraniczną z naprawdę dobrze dopracowanym produktem (marką) zarówno pod kątem menu, ale i identyfikacji wizualnej. Kolejnym z nich była także komunikacja 15 -lecia firmy, a także dużych zmian, które marka przechodziła w 2017 i 2018.

Sposób zakomunikowania zmiany: Zmiana została zakomunikowana poprzez kanały:
1. Facebook (link), 2. Strona internetowa właściciela marki – www.northfood.pl, 3. Serwisy branżowe (link), (link), (link), 4. LinkedIn (link), 5. Nośniki w centrach handlowych – przy zmianie logo w danym lokalu, jeżeli mieliśmy możliwość komunikowaliśmy zmianę na nośnikach centrum handlowego – przykłady: a. Galeria Krakowska, b. Gdynia Riviera.

Obserwowane reakcje na zmianę: Komentarze pojawiały się zarówno w obszarze digital (social media, fora), ale także podczas osobistych spotkań z dyrekcjami centrów handlowych, agencjami. Nie mamy publikacji, ani statystyk.

Strona internetowa marki

PRZED

PO

Wizytówki

PRZED

– wskazano niewykorzystywanie –

PO

– wskazano niewykorzystywanie –

Papeteria

PRZED

– wskazano niewykorzystywanie –

PO

– wskazano niewykorzystywanie –

Inne elementy podlegające porównaniu

PRZED

PO

Pozostałe materiały ilustrujące zmianę

Wykaz informacji dodatkowych

– brak –