Mobiconf

Podstawowe dane o Kandydaturze

Mobiconf to coroczna konferencja organizowana przez Miquido. Mobiconf od 2018 tworzy synergia mobile design & development, wspierana przez tematy związane z Data Science i Machine Learning! Dwa pełne dni nauki, dzielenie się unikalnymi doświadczeniami i szansa na budowanie globalnej sieci kontaktów.

Rok powstania: 2013

Branża: eventowa

Właściciel marki: Miquido Sp. z o. o. sp. k.

Informacje o rebrandingu i prezentacja zmiany

Autor zmiany: Miquido – Patrycja Picha

Przybliżony czas rozpoczęcia prac: luty 2018
Czas ogłoszenia zmiany: październik 2018

Przyczyna rebrandingu i kontekst rynkowy:Z uwagi na problematyczne zastosowanie poprzedniej formy logo oraz mało wyrazisty branding zdecydowano się na odświeżenie, czy też jego ewolucję. Celem na najnowszą edycję była promocja ścieżki Product Design – więc nastąpiła potrzeba wyrazistego zaprezentowania różnorodności ścieżek tematycznych. Z założenia konferencja kierowana jest dla ludzi młodych, zainteresowanych nowymi technologiami, stąd wprowadzenie wyrazistej kolorystyki z humorystycznym tonem głosu marki.

Założenia odnośnie rebrandingu: Elementy poprzedniego logo były bazą do rozwoju komponentów nowego brandingu, natomiast logo otrzymało formę typograficzną, która pozwalała na swobodne zastosowanie w zarówno materiałach cyfrowych jak i drukowanych. Głównym założeniem było wprowadzenie poprzez kolorystykę i zabawę komunikatami bardziej nowoczesnego i swobodnego dla konferencji wizerunku. Element z logo dostał miano głównego elementu przewodniego, który występuje we wszystkich elementach brandingu wraz z kolorystyką ścieżek tematycznych które tworzą zgrabny pattern w tle.

Sposób zakomunikowania zmiany: Głównym miejscem gdzie branding został zaprezentowany była 5. edycja konferencji. Wszystkie elementy towarzyszyły i w przestrzeni, w której odbywała się konferencja za pomocą nie tylko materiałów ale i np. oświetlenia sal wg wybranej kolorystyki. Dodatkowo wszelkie materiały promocyjne, oprawa Facebooka, oraz reklamy w internecie były odzwierciedleniem nowej szaty graficznej.

Obserwowane reakcje na zmianę: Nowy branding został bardzo doceniony przez uczestników konferencji. Bardzo chwalili oni nowy, bardziej kolorowy wizerunek. Dodatkowo zabawa słowem, która stała się motywem przewodnim zyskała wielu fanów: bardzo dużo osób chwaliło naklejki, które momentalnie się rozeszły. Materiały z konferencji dalej są używane chętnie. Oto przykład komentarza do nowej identyfikacji na portalu Dribbble: „My boyfriend was a speaker and he brought me back this tote bag. I love it a lot 😀 and this bag got quite a lot compliments! Great job”.

Strona internetowa marki

PRZED

PO

Wizytówki

PRZED

 

– wskazano niewykorzystywanie –

PO

 

– wskazano niewykorzystywanie –

Papeteria

PRZED

 

– wskazano niewykorzystywanie –

PO

 

– wskazano niewykorzystywanie –

Inne elementy podlegające porównaniu

PRZED

PO

Pozostałe materiały ilustrujące zmianę

Wykaz informacji dodatkowych
  1. Prezentacja rebrandingu: link