LEM.fm

Podstawowe dane o Kandydaturze

Radio LEM.fm działa od roku 2011. Prezentuje język, kulturę i tradycje Łemków oraz ich muzykę.

Rok powstania: 2011

Branża: media

Właściciel marki: Radio LEM.fm – Radio Stowarzyszenia Ruskiej Bursy

Informacje o rebrandingu i prezentacja zmiany

Autor zmiany: NUO studio

Przybliżony czas rozpoczęcia prac: luty 2018
Czas ogłoszenia zmiany: maj 2018

Przyczyna rebrandingu i kontekst rynkowy:Przez pierwsze sześć lat działalności radio LEM.fm było wyłącznie internetowym radiem. W 2017 radio zaczęło nadawać również na częstotliwości 106,6 MHz z Gorlic, gdzie mieści się jego siedziba, a także na 103,8 MHz z Polkowic na Dolnym Śląsku. Rozwój musiał objąć również część wizerunkową radia. Poprzez zmiany LEM.fm pokazuje, że stawia na rozwój i ciągle poszukuje nowych rozwiązań.

Założenia odnośnie rebrandingu: Nowy system identyfikacji wizualnej ma być pomocnym narzędziem w kreowaniu marki LEM.fm. Celem rebrandingu było dopasowanie jego wizerunku do powiększającego się grona odbiorców. Istotne było stworzenie spójnej identyfikacji, która podkreśli wyjątkową tożsamość społeczności Łemków, poprzez odwołanie do ich historii, tradycji i kultury. Nowe logo jest efektem połączenia w jednym symbolu górzystego krajobrazu Łemkowyny i inspiracji geometrycznymi wzorami łemkowskimi. Key visual nawiązuje do rozprzestrzeniających się fal radiowych ze środka (Łemkowyna) na cztery strony świata (nawiązując w ten sposób do wysiedlonych Łemków). Celem radia jest jednoczenie łemkowskiej społeczności. Kolory zostały zaczerpnięte z łemkowskich strojów: błękitny (z łajbików), czerwony (stosowany przy haftach) oraz brązowy (nawiązujący do łemkowskiej czuhy). Systemowość key visuala umożliwia jego adaptację w obrębie wszystkich nośników reklamowych.

Sposób zakomunikowania zmiany: Informacje o rebrandingu pojawiły się na profilu Facebookowym Radia LEM.fm oraz na profilu Stowarzyszenia Ruskiej Bursy. Dodatkowo informacja pojawiała się na antenie Radia LEM.fm, oraz na stronie internetowej.

Obserwowane reakcje na zmianę: pozytywne komentarze w galerii Behance: link,
pozytywny odbiór zmiany na profilu Facebook Radia LEM.fm: link.

Strona internetowa marki

PRZED

PO

Wizytówki

PRZED

PO

Papeteria

PRZED

PO

Inne elementy podlegające porównaniu

PRZED

PO

Pozostałe materiały ilustrujące zmianę

Wykaz informacji dodatkowych
  1. Prezentacja rebrandingu w serwisie Behance: link