Podstawowe dane o Kandydaturze
Uczelnia Wyższa o jednej z najstarszych tradycji w Polsce. Kształci studentów na czterech wydziałach: I – Wydział Dyrygentury, Kompozycji i Teorii Muzyki, II – Wydział Instrumentalny, III – Wydział Wokalno-Aktorski, IV – Wydział Dyrygentury Chóralnej, Muzyki Kościelnej, Edukacji Artystycznej, Rytmiki i Jazzu. Główną grupę dolecową stanowią przyszli studenci – uczniowie i ich rodzice, uczęszczający do szkół średnich muzycznych lub o profilu muzycznym; studenci z kraju i z zagranicy, publiczność koncertowa.
Rok powstania: 1947
Branża: edukacja
Właściciel marki: Akademia Muzyczna im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku

Informacje o rebrandingu i prezentacja zmiany
Autor zmiany: tatastudio
Przybliżony czas rozpoczęcia prac: kwiecień 2018
Czas ogłoszenia zmiany: październik 2018
Przyczyna rebrandingu i kontekst rynkowy: brak spójności wizualnej / brak zasad stosowania znaku graficznego / brak firmowego kroju pisma / brak key visualu brak przewodniego komunikatu / amatorskie i doraźne działania promocyjne / brak celu / brak wystarczajacego zaplecza kadrowego – wszystko to składało się na niską świadomość marki i tworzyło pole do tworzenia odrębnych, niezwiązanych ze sobą bytów komunikacyjno-wizualnych przez poszczególne wydziały i jednostki uczelni.
Założenia odnośnie rebrandingu: Celem projektu było opracowanie strategii marki Akademii Muzycznej, kreacja nowej identyfikacji wizualnej i częściowe jej wdrożenie. Zbieranie informacji i prace oparte były na formie pracy warsztatowej, która dawała możliwość współtworzenia działań przez studentów i pracowników Akademii Muzycznej. Cele strategiczne i operacyjne definiują najważniejsze i niezbędne działania wspierające budowanie silnej i rozpoznawalnej marki Akademii Muzycznej, która ma być postrzegana w przyszłości bardziej jako instytucja kultury – centrum muzyki na najwyższym poziomie – a w zakresie kształcenia przygotowanie absolwenta sprawnie odnajdującego się na rynku pracy.
Sposób zakomunikowania zmiany: strona o rebrandingu marki (rebranding.amuz.gda.pl), profil Facebook marki, strona internetowa marki, informacja w prasie lokalnej „Gazeta Wyborcza”, informacja w telewizji lokalnej TVP Gdańsk, informacje w Radiu Gdańsk, specjalny scenariusz inauguracji roku akademickiego 2018/2019 połącznej z inauguracją nowej identyfikacji, film o zmianie – prezentacja na inauguracji, kanał youtube, FB.
Obserwowane reakcje na zmianę: prezentacja w social mediach spotkała się z bardzo pozytywnymi komentarzami co można prześledzić na link oraz na link.