aMuz – Akademia Muzyczna im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku

Podstawowe dane o Kandydaturze

Uczelnia Wyższa o jednej z najstarszych tradycji w Polsce. Kształci studentów na czterech wydziałach: I – Wydział Dyrygentury, Kompozycji i Teorii Muzyki, II – Wydział Instrumentalny, III – Wydział Wokalno-Aktorski, IV – Wydział Dyrygentury Chóralnej, Muzyki Kościelnej, Edukacji Artystycznej, Rytmiki i Jazzu. Główną grupę dolecową stanowią przyszli studenci – uczniowie i ich rodzice, uczęszczający do szkół średnich muzycznych lub o profilu muzycznym; studenci z kraju i z zagranicy, publiczność koncertowa.

Rok powstania: 1947

Branża: edukacja

Właściciel marki: Akademia Muzyczna im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku

Informacje o rebrandingu i prezentacja zmiany

Autor zmiany: tatastudio

Przybliżony czas rozpoczęcia prac: kwiecień 2018
Czas ogłoszenia zmiany: październik 2018

Przyczyna rebrandingu i kontekst rynkowy: brak spójności wizualnej  / brak zasad stosowania znaku graficznego / brak firmowego kroju pisma / brak key visualu brak przewodniego komunikatu / amatorskie i doraźne działania promocyjne / brak celu / brak wystarczajacego zaplecza kadrowego – wszystko to składało się na niską świadomość marki i tworzyło pole do tworzenia odrębnych, niezwiązanych ze sobą bytów komunikacyjno-wizualnych przez poszczególne wydziały i jednostki uczelni.

Założenia odnośnie rebrandingu: Celem projektu było opracowanie strategii marki Akademii Muzycznej, kreacja nowej identyfikacji wizualnej i częściowe jej wdrożenie. Zbieranie informacji i prace oparte były na formie pracy warsztatowej, która dawała możliwość współtworzenia działań przez studentów i pracowników Akademii Muzycznej. Cele strategiczne i operacyjne definiują najważniejsze i niezbędne działania wspierające budowanie silnej i rozpoznawalnej marki Akademii Muzycznej, która ma być postrzegana w przyszłości bardziej jako instytucja kultury – centrum muzyki na najwyższym poziomie – a w zakresie kształcenia przygotowanie absolwenta sprawnie odnajdującego się na rynku pracy.

Sposób zakomunikowania zmiany: strona o rebrandingu marki (rebranding.amuz.gda.pl), profil Facebook marki, strona internetowa marki, informacja w prasie lokalnej „Gazeta Wyborcza”, informacja w telewizji lokalnej TVP Gdańsk, informacje w Radiu Gdańsk, specjalny scenariusz  inauguracji roku akademickiego 2018/2019 połącznej z inauguracją nowej identyfikacji, film o zmianie – prezentacja na inauguracji, kanał youtube, FB.

Obserwowane reakcje na zmianę: prezentacja w social mediach spotkała się z bardzo pozytywnymi komentarzami co można prześledzić na link oraz na link.

Strona internetowa marki

PRZED

PO

Wizytówki

PRZED

PO

Papeteria

PRZED

PO

Inne elementy podlegające porównaniu

PRZED

PO

Pozostałe materiały ilustrujące zmianę

Wykaz informacji dodatkowych
  1. Prezentacja rebrandingu: link
  2. Artykuł o zmianie: link