Stadion Śląski

Podstawowe dane o Kandydaturze

Na stadionie organizowane są wydarzenia sportowe, koncerty oraz imprezy rekreacyjno-kulturowe. Zasięg marki obejmuje przede wszystkim mieszkańców województwa śląskiego, ale w przypadku dużych imprez masowych może być ona rozpoznawalna w całej Polsce.

Rok powstania: 1956

Branża: sport, rozrywka

Właściciel marki: Stadion Śląski Sp. z o.o.

Informacje o rebrandingu i prezentacja zmiany

Autor zmiany: Creogram

Przybliżony czas rozpoczęcia prac: czerwiec 2017
Czas ogłoszenia zmiany: czerwiec 2017

Przyczyna rebrandingu i kontekst rynkowy: Na decyzję o rebrandingu wpłynął przede wszystkim remont Stadionu w latach 2009-2017. Wraz z oddaniem całkowicie odmienionego obiektu, wyróżniającego się nowoczesnością i zaawansowaniem technicznym, narodziła się potrzeba stworzenia nowej identyfikacji wizualnej spółki.

Założenia odnośnie rebrandingu: Głównym założeniem rebrandingu było stworzenie identyfikacji wizualnej nawiązującej do rozpoznawalności marki i jej ponadczasowości. W końcu Stadion Śląski to jeden z najbardziej rozpoznawalnych obiektów na Górnym Śląsku. Jednocześnie nowe logo miało podkreślać unikalność i nowoczesność marki, która weszła w nową erę wraz z modernizacją Stadionu. Powstał prosty, czytelny znak nawiązujący do tych wszystkich wartości, oparty na literze Ś i nawiązujący swoim wyglądem do powierzchni stadionu.

Sposób zakomunikowania zmiany: Zakomunikowanie zmiany rozpoczęło się na konferencji prasowej powiązanej z rozwinięciem pierwszej rolki murawy na stadionie. Każdy dziennikarz, który pojawił się na konferencji otrzymał komplet informacji prasowych w wersji elektronicznej i analogowej. W trakcie konferencji projektant Krzysztof Łabno odpowiadał na pytania dziennikarzy dotyczące projektu. Stadion Śląski rozsyłał również informacje prasowe na temat nowego rebrandingu.
Obserwowane reakcje na zmianę: Rebranding Stadionu Śląskiego był szeroko komentowany w mediach branżowych dotyczących marketingu, brandingu czy PR. Komentarze były raczej pozytywne. Wskazywały na świeżość i ciekawe nawiązanie do wyglądu stadionu oraz jednoczesne nawiązanie do tradycji i stylu retro. Link 1, link 2, link 3, link 4, link 5, link 6, link 7, link 8.

Strona internetowa marki

PRZED

 

PO

 

Wizytówki

PRZED

PO

Papeteria

PRZED

PO

Inne elementy podlegające porównaniu

PRZED

– brak –

PO

– brak –

Pozostałe materiały ilustrujące zmianę

Wykaz informacji dodatkowych
  1. brak opisu: link
  2. brak opisu: link