Kompania Piwowarska

Podstawowe dane o Kandydaturze

Jedna z największych i najnowocześniejszych spółek piwowarskich w Polsce. Kompania Piwowarska to połączenie nowoczesności browaru w Poznaniu z wieloletnią tradycją w warzeniu piwa browaru w Tychach oraz Białymstoku. Tworzymy piwa różniące się od siebie składnikami, profilem aromatyczno-smakowym, technologią produkcji i wyglądem. Nasze marki to: Tyskie, Lech, Żubr, Dębowe, Redd’s, Pilsner Urquel, Gingers, Wojak, Grolsh, Książęce oraz Kozel.

Rok powstania: 1999

Branża: FMCG

Właściciel marki: Kompania Piwowarska SA

Informacje o rebrandingu i prezentacja zmiany

Autor zmiany:  Double Brand

Przybliżony czas rozpoczęcia prac: sierpień 2012
Czas ogłoszenia zmiany: listopad 2017

Przyczyna rebrandingu i kontekst rynkowy: Poprzednie logo Kompanii Piwowarskiej funkcjonowało na rynku przeszło 20 lat. Kompanii Piwowarskiej zdecydowała się odświeżyć logo firmy, by lepiej odzwierciedlało ono zarówno jej przeszłość, jak i przyszłość; trafniej oddawało to, kim są i co robią jej pracownicy. Ważnym aspektem zmiany była też użytkowość znaku, czyli takie przeprojektowanie znaku aby jego stosowanie było łatwiejsze, czytelniejsze i bardziej rozpoznawalne (stąd potrzeba skonstruowania uproszczonej wersji znaku).

Założenia odnośnie rebrandingu: Widoczna ewolucja, a nie rewolucja. Dopasowanie znaku do wartości firmy i budowanie jej tożsamości w oparciu o dziedzictwo, pasję, naturę. Dopasowanie znaku do nowych mediów. Logo powinno mieć charakter ponadczasowy, wspierać nasze przesłanie przez wiele lat. Dodatkowym argumentem był fakt, że zmiany jakie przechodziła Kompania Piwowarska przez ostatnie lata wymuszały uporządkowanie Księgi Identyfikacji Wizualnej firmy.

Sposób zakomunikowania zmiany: Firma zdecydowała się na zakomunikowanie zmiany przede wszystkim wewnątrz organizacji. Komunikaty pojawiły się w wewnętrznej sieci Yammer, w magazynie dla pracowników „Świat Piwa”. W dniu zmiany na terenie firmy pojawiły się plakaty i rollupy komunikujące zmianę. Pracownicy dostali też gadżety z nowym znakiem. W ciągu weekendu nowy znak zastąpił stary we wszystkich lokalizacjach Kompanii Piwowarskiej (browary w Poznaniu, Białymstoku i Tychach, siedziba firmy w Warszawie oraz centra dystrybucyjne na terenie Polski). Na stronach Kompanii Piwowarskiej pojawiła się informacja prasowa.
Obserwowane reakcje na zmianę: Znak został odebrany bardzo dobrze! Nie pojawiły się żadne negatywne komentarze na temat znaku. Pracownicy dzielili się swoimi opiniami na portalu wewnętrznym, oraz wysyłając gratulacje do działu CA. Przykłady komentarzy:
„W wolnym tłumaczeniu: złota szyszka Kocham Piwo”, „Bardzo ładne logo :)”, „Uważam, że jest to bardzo pozytywna zmiana.”, „Jeden dzień człowieka w pracy nie było a tyle zmian…:)”.

Strona internetowa marki

PRZED

 

PO

 

Wizytówki

PRZED

PO

Papeteria

PRZED

PO

Inne elementy podlegające porównaniu

PRZED

PO

Pozostałe materiały ilustrujące zmianę

Wykaz informacji dodatkowych

– brak –